13 Şubat 2015 Cuma

OUR SUNHI

Ve tanrı Sunhi’yi yarattı…Kadın o kadar hassas bir temadır ki ikili ilişkilerde inişlere ve çıkışlara sebep olan ve hatta sonucu ve başlangıcı belirleyen yegane faktördür. Our Sunhi, adından da anlaşılacağı gibi kabullenilmiş ve sahiplenilmiş bir kadın (Sunhi) üzerine kurulu dört kişilik bir tiyatral rulet oyunudur. Ortada güzeller güzeli bir kadın vardır. Onun eski aşkı bir çocuk, üniversiteden öğretmeni ve öğretmenin kardeşi Sunhi için seçtikleri taşa bahis oynayan erkeklerdir. Eski aşkına karşı artık birşeyler hissetmeyen Sunhi, bir gün içki içmeye gittiği bir kafeteryada bira siparişi verir. Ancak birayla beraber tavuk da sipariş vermesi gerektiğini duyunca morali bozulan Sunhi, bu teklifi kabul eder. Masanın üzeri boş bira şişeleri ve tüketilmiş tavuk tabaklarıyla dolmuştur. Masanın penceresinden yolda gördüğü eski aşkını kafeteryaya çağırır. Birlikte birşeyler içerler ve Sunhi kalkıp gider. Tabiiki geride ona tekrar geri dönmek isteyen aşkının karşılık bulamamış bezgin haliyle ödemesi gereken bir sipariş listesi kalır.
Üniversiteden hocasıyla görüşüp yeni film okulu için referans mektubu ister. Öğretmeni de ona sadece yüzeysel ve Sunhi’nin ona yansıttığı özellikleri kaleme alır ve yazar. Ertesi gün referans mektubunu kıza verir. Sunhi, mektubu okur ve beğenmez. Tam olarak kendini yansıtmadığını hisseder ve daha detaylı bir referans mektubu talep eder. Bu sırada öğretmeninin ona olan yaklaşımlarına da izin verir. Ertesi gün daha detaylı bir mektup alan Sunhi, kendisiyle ilgili yazılan düşüncelerden dolayı memnun olur ve öğretmenini arayıp teşekkür eder.
Öğretmenin erkek kardeşi kendisini sürekli eve kapatan asosyal görünümlü bir karakterdir. Ancak derinine inilince tamamen sosyal ve sanatla alakalı bir kişi olduğu görülür. Sunhi’nin bir diğer hayranı da budur zaten.


Bu 3 erkek, film boyunca belirli aralıklarla görüşüp hoşlandıkları ortak kadın,Sunhi, hakkında konuşup dururlar. Bu karşılıklı konuşmalar, Sunhi’nin sürekli bilinen ortak özelliklerindendir. Çünkü herbiri Sunhi’nin ortak noktaları hakkında konuşup onu önemli hatta uç noktalara yerleştirmişlerdir. Oysa ki Sunhi de derinlerinde farklı ve kendini gösterdiğinden daha ayrıksı bir karaktere sahiptir. İçlerinde sadece birisini beraber içtikten sonra evin önünde öpen Sunhi, hiçbirisiyle duygusal bağlamda bir şey yaşamamış ve yaşamayı tercih etmemiştir.
Adeta, kadını masaya yatırıp erkekler üzerindeki kadın algısını ameliyat eden Soo, Sunhi’nin güzelliğini kullanıp erkekler üzerinde basit bir tanımlama yaratmış ve hepsini teker teker egale etmiştir. Kadının, erkeğin dünyasındaki kilit nokta olma denklemini alt üst eden alegorik bu anlatım dili, Soo’nun close up kamera teknikleriyle birleşmiş ve ortaya tiyatral bir Shakespeare diyalog ve monologları ortaya çıkmıştır.

Yer yer erkeklerin Sunhi’ye yaklaşımlarını yer yer uzaklaşmalarını ve yalnızlıklarını anlatırken, merkezi kısımda Sunhi, o film boyunca tek kıyafeti ve referans mektubunda da geçen tipik birkaç bilinen özelliği dışında erkeklerin Sunhi’si oluvermiştir. Sahip olduğuna inandıkları şeyin, aslında bildklerinden fazla bir şeyesahip olmadığını bilmeleri aptallığı boyunca savsaklanan 3 erkek, kadının patolojik gerçekliği üzerinde hiçbir yanılsama yaşamamışlardır. Bu da günümüzde standart aşk kalıplarının ne derece karmaşık ve tekdüze olduğuna dair ince bir taşlama kıvamında olduğunu da gösterir.

Cahiers Du Cinema dergisinin 2014’ün en iyi 10 film sıralamasına giren nadir bir anlatım yeteneği barındıran Our Sunhi, Hong Sang Soo’nun Güney Kore’den çıkma izlenmeyi hak eden yapıtlarından.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder