Ve tanrı Sunhi’yi yarattı…Kadın o kadar hassas bir temadır ki ikili
ilişkilerde inişlere ve çıkışlara sebep olan ve hatta sonucu ve başlangıcı
belirleyen yegane faktördür. Our Sunhi, adından da anlaşılacağı gibi
kabullenilmiş ve sahiplenilmiş bir kadın (Sunhi) üzerine kurulu dört kişilik
bir tiyatral rulet oyunudur. Ortada güzeller güzeli bir kadın vardır. Onun eski
aşkı bir çocuk, üniversiteden öğretmeni ve öğretmenin kardeşi Sunhi için
seçtikleri taşa bahis oynayan erkeklerdir. Eski aşkına karşı artık birşeyler
hissetmeyen Sunhi, bir gün içki içmeye gittiği bir kafeteryada bira siparişi
verir. Ancak birayla beraber tavuk da sipariş vermesi gerektiğini duyunca
morali bozulan Sunhi, bu teklifi kabul eder. Masanın üzeri boş bira şişeleri ve
tüketilmiş tavuk tabaklarıyla dolmuştur. Masanın penceresinden yolda gördüğü
eski aşkını kafeteryaya çağırır. Birlikte birşeyler içerler ve Sunhi kalkıp
gider. Tabiiki geride ona tekrar geri dönmek isteyen aşkının karşılık bulamamış
bezgin haliyle ödemesi gereken bir sipariş listesi kalır.
Üniversiteden hocasıyla görüşüp yeni film okulu için referans mektubu
ister. Öğretmeni de ona sadece yüzeysel ve Sunhi’nin ona yansıttığı özellikleri
kaleme alır ve yazar. Ertesi gün referans mektubunu kıza verir. Sunhi, mektubu
okur ve beğenmez. Tam olarak kendini yansıtmadığını hisseder ve daha detaylı
bir referans mektubu talep eder. Bu sırada öğretmeninin ona olan yaklaşımlarına
da izin verir. Ertesi gün daha detaylı bir mektup alan Sunhi, kendisiyle ilgili
yazılan düşüncelerden dolayı memnun olur ve öğretmenini arayıp teşekkür eder.
Öğretmenin erkek kardeşi kendisini sürekli eve kapatan asosyal görünümlü
bir karakterdir. Ancak derinine inilince tamamen sosyal ve sanatla alakalı bir
kişi olduğu görülür. Sunhi’nin bir diğer hayranı da budur zaten.
Bu 3 erkek, film boyunca belirli aralıklarla görüşüp hoşlandıkları ortak
kadın,Sunhi, hakkında konuşup dururlar. Bu karşılıklı konuşmalar, Sunhi’nin
sürekli bilinen ortak özelliklerindendir. Çünkü herbiri Sunhi’nin ortak
noktaları hakkında konuşup onu önemli hatta uç noktalara yerleştirmişlerdir.
Oysa ki Sunhi de derinlerinde farklı ve kendini gösterdiğinden daha ayrıksı bir
karaktere sahiptir. İçlerinde sadece birisini beraber içtikten sonra evin
önünde öpen Sunhi, hiçbirisiyle duygusal bağlamda bir şey yaşamamış ve yaşamayı
tercih etmemiştir.
Adeta, kadını masaya yatırıp erkekler üzerindeki kadın algısını ameliyat
eden Soo, Sunhi’nin güzelliğini kullanıp erkekler üzerinde basit bir tanımlama
yaratmış ve hepsini teker teker egale etmiştir. Kadının, erkeğin dünyasındaki
kilit nokta olma denklemini alt üst eden alegorik bu anlatım dili, Soo’nun
close up kamera teknikleriyle birleşmiş ve ortaya tiyatral bir Shakespeare
diyalog ve monologları ortaya çıkmıştır.
Yer yer erkeklerin Sunhi’ye yaklaşımlarını yer yer uzaklaşmalarını ve
yalnızlıklarını anlatırken, merkezi kısımda Sunhi, o film boyunca tek kıyafeti
ve referans mektubunda da geçen tipik birkaç bilinen özelliği dışında
erkeklerin Sunhi’si oluvermiştir. Sahip olduğuna inandıkları şeyin, aslında
bildklerinden fazla bir şeyesahip olmadığını bilmeleri aptallığı boyunca
savsaklanan 3 erkek, kadının patolojik gerçekliği üzerinde hiçbir yanılsama
yaşamamışlardır. Bu da günümüzde standart aşk kalıplarının ne derece karmaşık
ve tekdüze olduğuna dair ince bir taşlama kıvamında olduğunu da gösterir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder